تغییرات بک لینک نوفالو

در تاریخ ۱ مارس سال ۲۰۲۰ گوگل برای اینکه نتایج بهتری در ایندکس سازی و همچنین عمل خزیدن در وب سایت ها داشته باشد تا بتواند رضایت هر چه بیشتر کاربران خود را جلب نماید شروع به استفاده از لینک های نوفالو کرد و این لینک های نوفالو را به عنوان نشانه ای برای رسیدن به مقاصد خود در نظر گرفت، البته باید گفت که این بار گوگل در اعمال این تغییرات، مرموزانه عمل نکرد و در سپتامبر ۲۰۱۹ اعلام داشت که در آینده ی نزدیک در این خصوص تغییراتی را اعمال خواهد داشت و دقیقا در همان زمان بود که دو مشخصه ی Sponsored و UGC را به جامعه ی سئو معرفی نمود و از این تغییر پرده برداری کرد.
تعریفی از لینک های نوفالو به زبان ساده

متا تگ های نوفالو به موتور های جستجو اعلام می دارند که لینکی که در صفحه و یا محتوای وب سایت من قرار داده شده است را ارزیابی ننماید و در واقع من هیچ گونه مسئولیتی در خصوص این لینک و منبع آن ندارم در نتیجه وجود آنها نباید در نتیجه ی رتبه بندی وب سایت و صفحه ی من تاثیر گذار باشد. گوگل بعد از سالها تصمیم گرفت به تغییر این رویه بپردازد، از این رو دو مشخصه برای این متا تگ ها در نظر گرفت که در آنها لازم بود ماهیت و نوع این لینک های نوفالو را برای گوگل مشخص داریم تا موتور های جستجویی بتوانند به راحتی متوجه شوند که این لینک ها از کجا آمده اند و آیا مرتبط با محتوای شما هستند یا خیر.
چه شاخصه هایی بر لینک های نوفالو اضافه شد؟

به طور کلی گوگل تعیین نمود که هر لینک نوفالویی لازم است تا در یکی از سه دسته بندی زیر قرار گیرد که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت:

لینک اسپانسری Sponsored
لینک ایجاد شده توسط کاربر ugc
لینک نوفالو

شاخصه ی sponsored

شاخصه ی sponsored به این منظور در نظر گرفته شد تا لینک های که به منظور تبلیغ در سایت قرار گرفته اند به صورت شاخص قابل شناسایی باشند و از طریق آنها بتوان به راحتی به اسپانسر تبلیغاتی و یا هر گونه قراردادی و یا توافق نامه ای که دو سایت با یکدیگر داشته اند دسترسی پیدا کرد . rel=”sponsored” در واقع شاخصه ای بود که توانست ماهیت لینک های نوفالو را تعیین نماید .
مزیت و کاربرد استفاده از لینک اسپانسری چیست؟

این لینک ها می توانند اسپانسر های تبلیغاتی وب سایت شما را به موتورهای جستجو معرفی نمایند و سبب خواهند شد تا به اهمیت وب سایت شما اضافه شود چراکه علاوه بر سایت خود که معرف برند و یا خدمات ارائه دهنده ی شماست برندی دیگر را در محتوای خود به نمایش گذاشته اید.

شاخصه ی ugc

شاخصه ی ugc در تگ های نوفالو که مخففی از عبارت user generated content می باشد به این معناست که لینک های موجود در وب سایت توسط کاربر ایجاد شده است و در واقع می توان گفت که وجود آنها را در کامنت ها می توانیم به راحتی مشاهده نماییم با قرار دادن این تگ بر روی لینک ها به راحتی می توان به گوگل اعلام داشت که کدام یک از لینک ها به واسطه ی کاربران موجود در سایت در صفحات وب سایت درج شده است.

مزیت و کاربرد استفاده از لینک های ایجاد شده توسط کاربران چیست؟

با در نظر گیری تگ لینک ایجاد شده توسط کاربر شما موتورهای جستجو را مطلع می سازید که این لینک توسط کاربرانی که در سایت من وجود دارند و از محتوای من استفاده می نمایند ایجاد شده است در نتیجه سایت شما مسئولیتی در قبال این لینک نخواهد داشت از بیشترین کاربردی که این لینک ها دارند می توان به وجود آنها در کامن ها اشاره کرد.

تغییر در نحوه ی عملکرد لینک های نوفالو

لینک های نوفالو که در گذشته گوگل آن را در ایندکس سازی موثر نمی دانست اکنون با تغییر مشخصه هایی که اخیراً در آن صورت گرفت توانست عاملی مهم در رتبه بندی سایت محسوب شود در نتیجه خبر تغییر این امر در دنیای سئو توانست توجه بسیاری از افراد را به خود جلب نماید و سوال های زیادی را در این خصوص برای این افراد به وجود آورد.

آیا گوگل از رمز و راز لینک های نوفالو پرده برداری کرده است؟
آیا گوگل از رمز و راز لینک های نوفالو پرده برداری کرده است؟

متاسفانه باید بدانیم که گوگل باز هم برای ما تمام باید و نباید های موجود در خصوص لینک های نوفالو را شفاف سازی ننمود و باز هم برای ما معما هایی در این خصوص باقی گذاشت که البته توقعی بیش از این هم از گوگل نمی توان داشت، چراکه سیاست کاری این شرکت بر حول همین محور می گردد و تا به امروز سوال های بسیاری را برای ما در زمینه ی بهینه سازی سایت و همچنین ارتقای رتبه بندی سایت و افزایش میزان بازدید وب سایت بدون پاسخ باقی گذاشته است.
تاریخچه ی مطرح شدن لینک های نوفالو

بحث لینک های نوفالو دقیقا از زمانی مطرح شد که افراد از اهمیت بک لینک ها در سایت های خود آگاه شدند و دانستند که وجود این بک لینک ها به اعتبار وب سایت آنها خواهد افزود در نتیجه اقدام به خرید و فروش این لینک ها کردند و این مسئله از دید گوگل مخفی نماند و به سرعت برای مقابله با این عمل بحث لینک های نوفالو را مطرح کرد و از سال ۲۰۰۵ تا به سال ۲۰۲۰ این لینک ها همچنان نقش ثابتی را در سایت ها ایفا می کردند تا اینکه در ماه مارس ۲۰۲۰ گوگل تغییراتی در خصوص این لینک های موجود اعمال داشت.
تاثیر آپدیت هایی که بر لینک های نوفالو صورت گرفت بر وب سایت ها چه بوده است؟

باید دانست از آنجا که گوگل به صورت دقیق به شرح این آپدیت ها برای ما نپرداخته است نمی توان به طور دقیق تاثیرات آن بر روی سایت و همچنین رتبه بندی که گوگل برای ما خواهد داشت را شناسایی کرد البته باید گفت نظریه هایی در این خصوص وجود دارد ولی قطعیتی در این باره تا به امروز وجود نداشته است. در واقع در گذشته هر لینکی که به گوگل اعلام می داشت که نوفالو می باشد در بحث رتبه بندی سایت ها بی اهمیت پنداشته می شد اما با تغییرات اخیری که در این مبحث صورت گرفت این لینک ها توانستند برای رتبه بندی ارزشمند شده و دوباره اهمیت از دست رفته ی خود را به دست آورند.
آنچه شاخصه های لینک های نوفالو انجام می دهند
آنچه شاخصه های لینک های نوفالو انجام می دهند

باید دانست که صاحب نظران علم سئو بر این باورند که مشخص نمودن نوع لینک نوفالو با در نظر گیری مشخصه ی sponsored و همچنین مشخصه ی ugc به گوگل سیگنال هایی می دهد که سایت را بر حسب این لینک ها رتبه بندی نکند اما ماهیت آنها را به موتورهای جستجو اعلام می دارد.
چرا گوگل تصمیم به بهره گیری از لینک های نوفالو گرفت؟

گوگل بر این باور است که دیگر لینک های موجود در صفحات وب سایت های مختلف که آنها را به عنوان لینک های نوفالو می شناسیم را نادیده نخواهد گرفت و همواره تلاش خواهد کرد تا این لینک ها را آنالیز نماید چراکه وجود کلمات موجود در این لینک ها و محتوای مرتبط با این کلمات می تواند سبب شود تا موتورهای جستجویی بهتر بتوانند مطالب مفید و سایت های مفید برای کاربران را شناسی کنند و دقیقا به همین دلیل گوگل تصمیم گرفت تا مانند سالیان گذشته عمل نکند و این لینک های نوفالو را مورد بررسی بیشتر قرار دهد .
با وجود لینک های نوفالو در وب سایت چه باید کرد؟

اگر در وب سایت شما تعداد بی شماری از این لینک های نوفالو وجود دارد لازم نیست وحشت کنید و بخواهید تک تک آنها را تغییر دهید، برای گوگل لینک های نوفالو هنوز هم دارای ارزش می باشد اما از این پس برای داشتن هر لینک نوفالو ای شاخصه ای از دو شاخصه هایی که قبل تر به شرح آن پرداختیم در نظر گیرید تا به راحتی بتوانید به گوگل کمک نمایید تا نوع لینک نوفالو شما را متوجه شود .
آیا می توان برای لینک های نوفالو دو مشخصه تعریف نمود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله، شما می توانید در وب سایت خود لینک نوفالویی در نظر گیرید که هر دو مشخصه از لینک های نوفالو را داشته باشد، در این زمینه گوگل برای شما محدودیتی در نظر نگرفته است . اما لازم است تا در این خصوص محتاط عمل نکنید چراکه گوگل هوشمندانه تر از آنچه شما می پندارید عمل خواهد کرد و هر گونه حقه ی شما را به سرعت متوجه خواهد شد و بدون شک برای آن راهکاری از قبل اندیشیده است.
چرا در لینک های داخلی از لینک های نوفالو استفاده می کنیم؟
چرا در لینک های داخلی از لینک های نوفالو استفاده می کنیم؟

تئوری این کار از آنجایی آمد که سئو کاران تصمیم گرفتند صفحات و مطالب غیر ضروری آنها مانند قسمتی از سایت که متعلق به کامنت ها می باشد در نتایج جستجو به کاربران نمایش داده نشود در نتیجه بر روی لینک آنها شاخصه ی نوفالو قرار گرفت تا این لینک ها که اهمیت چندانی برای موفقیت سایت در سئو نداشتند به نمایش گذاشته نشوند.
توصیه ی آخر من به شما در خصوص لینک های بحث بر انگیز نوفالو

نصیحت کردن و البته نصیحت شنیدن هیچ وقت جزء کارهایی مورد علاقه ی من نبوده ولی خب چاره ای نیست، در آخر باید بگویم که لینک های نوفالو از زمانی که توسط گوگل در سال ۲۰۰۵ معرفی شدند تا به همین امروز با توجه به تغییراتی که در ۲۰۲۰ در این باره صورت گرفت سئو و جامعه ی سئو را دچار سردرگمی هایی کرده و به نظر من در آینده هم همین کار را خواهد کرد، بهتر است قبول کنیم که گوگل تنها به رضایت کاربران خود می اندیشد و واهمه ای از این ندارد که سئو کاران را در این راه اذیت کند در نتیجه اگر می خواهیم که سایت موفقی داشته باشیم و لیبل سئو کار را به خودمان بزنیم بهتر است دست از شکوه نسبت به بلاهایی که روزانه گوگل بر سر ما می آورد برداشته و شرایط کار با این ابر قدرت را بپذیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*